prevent@Home: onze zorg voor de gezondheid van de thuiswerkers

Gezondheid en continuïteit

Door de razendsnelle verspreiding van het coronavirus maakt de hele wereld op dit ogenblik een ongeziene gezondheidscrisis mee. Bedrijven moeten drastische maatregelen nemen om de gezondheid van hun medewerkers en klanten te beschermen en om indien mogelijk de continuïteit van de productie en de dienstverlening te verzekeren. 

Dit geldt ook voor Prevent waar de gezondheid van de medewerkers en hun familie uitermate belangrijk is. Daarom hebben wij van bij de aanvang van de crisis beslist om alle medewerkers van thuis uit te laten werken om hun gezondheid maximaal te beschermen en om onze dienstverlening niet in het gedrang te brengen. U kan ons dus nog steeds bereiken via de telefoon (016 910 910), via customer [at] prevent [dot] be of via Facebook. Wij doen in elk geval ons best om al uw vragen zo vlug mogelijk te beantwoorden. Ook de helpdesk voor onze preventAssist klanten blijft 24/7 bereikbaar; onze experten doen hun uiterste best om alle vragen tijdig én schriftelijk te beantwoorden.

prevent@Home
Niet alleen de Prevent-medewerkers zijn momenteel thuis aan het werk, maar het telethuiswerk is voor vele bedrijven de enige manier om de business continuity te verzekeren. We stellen echter vast dat dit voor werkgevers en werknemers een nieuwe ervaring is en ook nieuwe risico's met zich meebrengt. Veel klanten zitten met vragen en hebben nood aan advies op maat. Om tegemoet te komen aan deze behoeften, kan Prevent een interactieve online ondersteuning bieden van de individuele thuiswerker via een video conferencing-platform. Deze dienstverlening, prevent@Home, is erop gericht om gezondheidsklachten bij thuiswerkers te voorkomen. 
 
prevent@Home omvat een ergo- en/of health-coaching in functie van de behoeften van de thuiswerker. In beide gevallen maakt de coach samen met de thuiswerker een analyse van de risico's en reikt praktische oplossingen aan. De ergo-coach legt de nadruk op tips om de thuiswerkplek goed in te richten en zo fysieke klachten te beperken. De health-coach geeft gerichte aanbevelingen op het vlak van mentaal evenwicht, gezonde voeding, beweging, ...
 
Ergo-coaching en health-coaching verlopen op afspraak via een live videoconferentie met de betrokken werknemer. De coachingsessies van maximaal 30 minuten kunnen ondersteund worden door instructiekaarten, powerpoints of korte, praktische online cursussen die al dan niet op maat kunnen worden uitgewerkt. Ondertussen heeft onze klant UCB Global reeds gekozen om al de thuiswerkers wereldwijd een ergo-coaching aan te bieden, ondersteund door een informatieve slideshow en een interactieve online cursus die beide door Prevent zijn uitgewerkt op maat van het bedrijf. 
 
Voor meer informatie over prevent@Home kan u terecht bij onze klantendienst op 016 910 910 of via customer [at] prevent [dot] be. Wij zoeken graag samen met u naar de beste manier om uw thuiswerkers maximaal te ondersteunen zodat ze na deze moeilijke periode hun normale werkzaamheden zonder gezondheidsklachten kunnen hervatten.